søndag 29. mai 2011

~ Kjærlighetsmasker på 1-2-3 ~

Kjærlighetsmasker er noe jeg aldri har prøvd før.

Så et utrolig fint sjal på Bergenstreffet, men fikk aldri til oppskriften med halvstaver, vifter osv..

Hekling er ikke noe jeg kan, men liker å prøve.

Takket være Drops sin fantastiske side, med både videoer, og gode forklaringer, har jeg nå laget mitt eget sjal med kjærlighetsmasker.

Det går unna i en fei, skal jeg si.
Begynte i går kveld, og er allerede godt over halveis.

Det skal blir stort og være masse hekleblomster på.
De gleder jeg meg ikke fullt så mye til å begynne på.


Kjærlighetsmaskene går fort og lage og ser lekkert og profft ut.

Gleeeeder meg til å bli ferdig


Sjalet er heklet på nål nr 4 og med mellomblå Mandarin Petit.



Fortsettelse følger...



~Silje~

6 kommentarer:

  1. Kjempefint!! Kjempeflink!!! Savner deg :-)

    SvarSlett
  2. Hmm... Kan dette være det samme som englemasker?! Fint er det, det er sikkert!

    SvarSlett
  3. Så nydelig det blir! Jeg fikk ikke helt til disse maskene når jeg prøvde, men det var før jeg oppdaget Youtube som læremster :) Tror jeg må prøve igjen.
    Herlig farge du har valgt.

    Ha ei fin uke :)

    SvarSlett
  4. Så lekkert dette blir!
    Jeg er veldig usikker på hekling av sånne sjal, syns det ser så innvikla ut... - men en dag må jeg vel prøve :)

    Ha en super uke!

    SvarSlett
  5. Jeg kunne overhode ikke hekle slike masker når kl var 19.00 på lørdag. Men når lillegutt var i seng, så jeg denne videoen og da gikk det unna i en fei. Måtte selvfølgelig stoppe og spole noen ganger, men plutselig skjønte jeg det.

    Synnøve: Ja det er nok det samme som englemasker.

    På www.garnstudio.no og under råd og hjelp, ligger der geniale videoer på det meste man er i tvil om.

    Denne brukte jeg!

    http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=133&sort=2&thumbnails=on

    Lykke til om noen andre prøver

    Silje

    SvarSlett