mandag 2. februar 2009

~ Stjerner i sikte ~













En liten niese blir 3 år i februar og en stjernehals tror jeg den lille prinsessen kan like. Satte i gang i 14-tiden i dag, og jammen ble jeg ikke ferdig. Har ikke fått tatt bilde av det ferdige resultatet, men det kommer..

Det var kjempe fort å strikke, og det passer for meg.. det blir nok flere slike med tiden..

Den er strikket på pinner 3,5 og med DROPS Merino Extra Fine. Er herlig garn....













Jeg laget halsen litt lengre enn oppskriften. Da kan den brettes ned og det blir enda lunere i halsen.













Jeg har også for første gang strikket med perler, og det var gøy. Synes det bel veldig fint på en prinsessehals, og med litt mere trening så kan nok mønsteret bli litt mer utfordrene også...








3 kommentarer:

  1. Den stjernehalsen ble jo kjempefin:)
    Du er så dyktig:)

    9na

    SvarSlett
  2. Så fin den ble!! Regner med det er lille Frida Fryd som kanskje får den :)

    SvarSlett
  3. Halsen ser kjempefin ut, jeg har også lyst å prøve det garnet, har 5 nøster, men ikke hatt hjerte til å bruke dem ennå. Bare kom innom om du trenger hjelp med heklingen. Du fikset jo å strikke med perler lett som bare det :-)

    SvarSlett